måndag 17 januari 2011

Hundbajsdoft och ny kaffekokare

Ekonomi stod som nästa punkt på listan. Vilket otroligt tråkigt ämne. Blir lite besviken på mig själv. Så struntar i de. 

Jag har haft en ganska så meningslös dag, känns det som i allafall. Började med ett meningslöst seminarie i skolan. Sen åkte jag hem, då fungerade inte internet, så då satt jag och prata med tre:s  tekniska support i 45 minuter. De bad sedan om att få ringa upp då de inte fick ordning på vad det var för fel. Då somnade jag i ren utmattning framstupa på mage i sängen. Där stannade jag i över två timmar. Fortfarande helt slut gick jag dock upp och nu fungerade såklart internet, ingen som hade ringt tillbaka dock. Nåja. Då jag inte hade någon som helst ro att plugga så tänkte jag att luft och en tur på stan är vad jag behöver. Jag hamnar på Claes Ohlson av alla ställen, och kommer ut därifrån med en kaffekokare, upphängningskrokar, förläningssladd och nått mer kraffs. Ner på Ica för att inhandla kaffe till kaffekokaren samt annat både behövligt och icke behövligt. I kassan till Ica håller jag på att svettas ihjäl. Det rinner innanför min varma jacka. Alla framför är idioter och trycker sin kod jättelångsamt. Noll tempo. Jag tittar längtande mot min bästa vän snabbkassan, men jag har kontanter och får snällt stå kvar i den långsamma trögkassan. Jag saknar min bästa vän och börjar bli irriterad.

Väl ute halkar jag fram med två kassar i varje hand, fortfarande en irriterande känsla som inte riktigt går bort. Snorig trött och motivationslös. En hund bajsar på en liten gräsplätt, vinden griper tag i denna underbara doft och blåser mig rätt i ansiktet. Jag vill straffa någon för att jag är svettig, för att det är halt, för att jag är arg och för att det blåser hundbajsdoft i mitt ansikte! Men kommer inte på vem som är skyldig.

Nu är jag hemma i alla fall, försökte sätta upp en tavla, det gick skit. Gav upp. Satte upp två små ljuslyktor i stället och blev lite glad. Packade upp kaffekokaren och kokade mig riktigt kaffe. Min humörskurva är nu på uppgång, firar det med att kolla på handboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar