torsdag 27 januari 2011

Motgångar

Hej och hej!

Tänkte skriva om motgångar. Inte speciellt uppmuntrande kanske men thats the topic.
Det sägs att det är i motgångar man växer, eller att ju större motgångar vi stöter på ju mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom det. Jag tror att jag just nu är i den fasen där jag samlar energi.

Jag kuggade min första examination på min utbildning, och det kändes tyngre än vad jag någonsin trott. Självförtroendet är i botten och jag känner mig värdelös. Även fast jag vet att det inte är hela världen, egentligen. Jag är lite barnsligt kräsen i mina resultat och är nog lite av ett prestationsbarn ibland. Så ja, jag är sur och bitter och besviken och ledsen. Men faktum är att motgångar är en del av livet och jag vet att det inte alls är så farligt  som jag känner just nu, världen rasar kanske inte samman trots allt.  Så nu väntar jag, tålmodigt och tappert på att den där energin ska samla ihop sig, och sedan ska jag använda den till att knäcka allt som står i min väg. Jag ska naila om-examinationen, jag ska fortsätta på nästa kurs och göra det med bravur! Anledningen till att jag skriver om det är lite för att intala mig själv om att jag kommer rida ut stormen och att den hopplöshet jag just nu känner, inte alltid kommer vara där. Det är så det är. Så nu, tänker jag ha en lugn kväll, kolla på bra tv-program, unna mig en god kvällsmacka och faktiskt ta till mig av mina egna ord om att det kommer bli bra.

Så, nog om det. Nu har jag fått skriva av mig och det känns redan lite bättre.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar