måndag 22 februari 2010

Måndag, nystartens dag!

Måndag, en tråkig och bajsig måndag. Depp och skit! Men ändå en måndag med allt som den tillhör. Måndagar är:
Nystart, nya mål, nya regler, nya planer, nya kurser, nya bud!
Den här måndagen är verkligen så! Helgen avslutades jättedåligt och jag gick och la mig med huvudvärk. Pappa hade dock svaret när vi tillsammans kom på att jag inte druckit något kaffe. " Du måste sköta om din kropp, har du druckit kaffe?"

Idag vaknade jag fortfarande med huvudvärk och en molande känsla i magen av ett inget är speciellt bra. MEN! Så hände det, jag kom till skolan och tillsammans med Frida skratta jag åt den jobbiga kvinnan i gul jacka, killen som harkla sig as-konstigt och den den andra kvinnan som ställer så dumma frågor. Sånt var fortfarande roligt, sen gav M mig ett gott skratt när han börja prata tysk-dialekt. Se där! Dagen börjar vända. Väl hemma upptäcka ja att mamma va hemma då alla tåg till stockholm var inställda. Så jag gick hem till henna och klappa lite.

Sen kom det stora genombrottet! Vet inte exakt vad som hände, kanske fick ja bara sätta punkt eller så var det den där egen-tiden som ja behöver ibland. Eller rent utav kaffet! Nu står ja i allafall här, ja för jag står faktiskt upp och lyssnar på glad musik istället för låter som " stupid girl" "american idiot" " Walk idiot walk" "Hit me" eller " Im not ready to make nice" som annars har spelats tidigare idag. Jag har även sjungit med, högt och argt. Men inte nu! :)

Hur som helst måndag är nystart. Jag älskar nystart och efter en go dusch så är jag fit for a fight! Eller i allfall te med Maria och Elin. Vi kommer förmodligen balla ur i att längta sönder efter våren, drömma om att vara snygga, bruna och smala och annat tjaffs. För det är sånt vi gör!

Har förövrigt börjar en ny mördarkurs i skolan, det är svinkallt ute, och Monki ska öppna i Örebro.

Nu är det nog för nu!

1 kommentar:

  1. Kaffe motverkar dessutom bl a altzheimers.

    SvaraRadera