fredag 26 mars 2010

En gråmulen torsdag!

En gråmulen torsdag. Sov längre än tänkt på grund av svårigheter att somna kvällen innan. Dagen började utan varmvatten och avstängda element. Repade sig dock när ja fick på mig en varm tröja och kaffe. Har pluggat, ganska bra idag ändå. Har kommit på ett knep, när jag blir trött och behöver en paus, så rensar jag tankarna med att spela fiol. Ja just så, fiol! Man vet då aldrig vad som händer under tentaplugg, nu åkte den gamla fiolen upp. Jag nötar på samma stycke, om och om igen, jag tragglar svåra ställen långsamt, precis som när jag fortfarande spelade och skulle sätta ett nytt stycke. Det låter inte så bra som det en gång gjort, men då ja måste fokusera på noterna, och spelet så slipper ja tänka på allt annat, kanske är det bara jag, men jag tycker nog ändå det låter bättre och bättre för varje gång.  Fiol-terapi hursomhelst!

En sväng på stan har jag hunnit med också, kvällsöppet idag, tjejkväll tror jag någon fyndig person kom på att kalla det. Invigning av nytt köpcentrum och en hel del rea. Lyckades fynda en fin tunika på Indiska för 35 kr! Gillart! Kan dock inte ha den förrän ja blir brun, så är det med vissa klädesplagg. Inskaffade även lite nytt på träningsklädes fronten, bytte ett par skor och drog ner en sväng på Ica därefter var min tur på stan fulländad.

Väl hemma igen så har jag gjort klart frågekorten om Maslow, han blev grön, Freud blå, Erikson röd, Piaget har fått färgen orange, får se vad övriga delar av tentan ska få. Börjar tryta på färger. Det ordnar sig nog! I morgon ska ja umgås mer med Piaget, vi har bara bekantat oss ikväll, även Skinner ska få vara med på ett hörn. Sen får vi se helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. lennart truedsson26 mars 2010 kl. 12:14

    Låter säkert bra, det finns forskning som hävdar att personer som musicerar har lättare för att lära nya saker.
    Kan ju vara lite kul också.

    SvaraRadera
  2. Då pluggar vi samma sak. Jag har tenta i Psykologi A imorrn. Avundsjuk på dina flash-cards!

    SvaraRadera