lördag 13 mars 2010

Utspårat inlägg sent på kvällen


Inte för att skryta! Men idag har jag haft en sjukt bra dag!  Jag är fortfarande sjuk men har ändå haft det sjukt bra.  Den har som fått med allt men framförallt hoppfullhet och glädje. Har träffat underbara familjen Gyll och fått bära och mysa med lilla Esther. Alvin har cyklat på en riktig cykel första gången i sitt liv och han var så otroligt duktig. Jag har ätit mammas goda kötbullar, lyssnat på Alvins favorit låt "Slice me nice".

Dessutom slutade dagen med bästa myskvällen med Elin där vi skrattade och pratade  och irriterade oss över den hemska hemska tyskan som hade ihjäl Max och Saga, vi irriterade oss på människor som vi inte behöver irritera oss på, vi pratade med fula dialekter och läten, åt Salta Katt, pratade ännu mer fula dialekter och sen lyssnar vi på bra låtar och säger: Den här våren kommer bli bäst! ( Det sa vi nog inte idag när jag tänker efter, men vi tänker så)

Jag har är nöjd med allt, PRECIS ALLT som det är just nu, nästan i allafall. Det känns som, mycket roligare att anstränga sig och lägga energi på saker och på människor som förtjänar det, som uppskattar det och som ger mig något tillbaka.

När man har dåligt med energi på grund av vinterns dåliga andedräkt som inte vill sluta flåsa en i ansiktet, ryggsäcken som sitter oskönt och är tung av skolans alla eländiga föreläsningar, seminarier, och tentor eller skorna som hela tiden får små irriterande stenar i sig i form tankar så som; jag är nog inte tillräckligt fin, jag borde gå ner i vikt, jag duger inte, jag känner mig så bortgjord blablabla... Då! i allafall! (trummvirvel) Då ska man minnsan använda den energi man har kvar på det som ger en energi tillbaka. Allt annat kan bara gå och bajsa! Sluta suga ur mig all min energi, för det är precis vad som hänt, saker, personer och händelser har sörplat i sig all min energi, precis som en lite unge som frenetiskt sörplar i sig de sista dropparna av colan på Mc donalds! Sluta!  Eller even better kom in i matchen och bete er som FOLK!


 Hey? Jag blev nästan lite irriterad där för en stund och mitt lilla blogginlägg som skulle bli några korta glada rader om min dag, det blev inte alls...så. Jag skyller på att jag är sjuk. Nu ska jag sova, tidig morgon väntar med en spännande massageutbildning.

3 kommentarer:

  1. Så hemskt roligt att se att du bloggar, Kim! Du hamnar på listan direkt!
    Vad är det för massageutbildning? Det låter kul.
    Hoppas du kryar på dig!

    // Elin

    SvaraRadera
  2. Hey!Så roligt att du hittat hit! Hur är det med dig?

    Det är en massageutbildning via ett företag som kallas Friskvårdsgruppen. Då jag läser anatomi och fysiologi i min utbildning fick vi ett erbjudande om att utbilda oss till diplomerade massörer för ett väldigt bra pris. Så det är det jag håller på och tragglar med nu! Det är jättekul! Så vill du ha billig massage vet du vem du ska höra av dig till sen!

    SvaraRadera
  3. Nejmen, det är ju perfekt ju! Hör av dig när du kommit så långt att man vågar låta dig peta lite på ryggen! Jag betalar mycket om priset är bra:)

    Bra med mig. Tåg mot Linköping om två timmar.

    SvaraRadera