torsdag 11 mars 2010

Uppmärksamhet!

Just nu läser du den här texten och din uppmärksamhet är inriktad på innebörden av det som står att läsa i just det här stycket av texten. Men du kan, om du vill, skifta uppmärksamheten till de enstaka orden, eller börja titta på formen hos varje bokstav, eller på den svarta färgen som utgör bakgrunden till de vita bokstäverna. Och du kan - utan att röra på huvudet eller ändra blickriktningen (alltså utan att ändra inmatningen av sinnesintryck) - låta uppmärksamheten gå till vad som finns runt omkring dig. Du kan också flytta över uppmärksamheten till de ljud som finns omkring dig eller till hur det känns att sitta i stolen som du sitter i, eller hur det känns i munnen eller i ryggen eller i kontakten mellan fötterna och golvet. Du kan låta uppmärksamheten vandra runt hela kroppen.

Vi läser psykologi just nu, intressant på många sätt.

Några bra grejer:

* Godtyckliga gatan
Kom över den här sidan (http://godtyckligagatan.se/) av en slump när ja pluggade, och blev helt såld! Otroligt skillad kille med roliga och finurliga tecknade figurer. Tummen upp!

* Jag KLARADE min tenta!
Förstår ni? Den som jag i mitt inre inte klarat, men någonstans långt inne hoppades på att jag skulle klara. Tentan som ja inte pluggade tillräckligt bra på grund av dålig energi. Jag fixa den, med nöd och näppe. Men! Godkänd!

* Nacka HK- ÖSK Damer 26-30
Finns chanser på kvalspel till elitserien! Verkligen tummen upp på det!

* Esther
I tisdags kom då äntligen lilla Esther, och vilken fin liten tösabit! Jag är stolt moster till två otroligt vackra barn!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar