fredag 7 maj 2010

Elin och jag vi är goda vänner!

För ganska så exakt ett år sedan skrev jag detta i min dåvarande blogg:

2009-05-06

Det är en sådan där tid nu där det är väldigt mycket känslor som snurrar runt. Det är otroligt vackert och underbart väder. Varje dag ser man hur ännu en blomma eller ett träd har blommat ut. Det luktar gott i luften och det är en helt underbar majmånad. Jag gillade Oslo första gången jag kom hit. Men ju längre tiden går ju mer älskar jag den här staden. Nu när våren, värmen och solen är här så inser jag att Oslo hade mer att ge mig än jag hade vågat tänka. Jag trivs så bra. 

Elin och jag har varit alene här i några veckor. Häftigt det är med personer som det inte går att tröttna på. Jag och Elin sitter ihop. Vi använder plural när vi ska säga saker "Vi vet inte riktigt vad vi ska göra i höst"  " Vi är ganska slitna just nu" "Vi har redan ätit" "Vi tänker att vi ska...". Elin och jag äter varje morgon frukost ihop, morgonkaffe, nyhetsmorgon och bara trevligt. Sen jobbar vi på samma jobb. Elin står i kassan, är snygg, bra på att räkna pengar i kassan, tar av larmen jättesnabbt på kläderna och säger "Haaade" till alla kunder. Jag gör lite ditt och datt men är oftast uppe på lager och grejar. Vi trivs! 
När vi kommer hem från jobbet går vi antingen mysiga promenader i vårvädret, doftar till alla engångsgrillar som tänts eller bara luktar in våren eller pratar. Jag och Elin är ganska bra på att prata. Vi är med varandra ganska hela tiden, men det går inte en dag utan att jag skrattar så ja får knip i magen. Bästa tjejen.

Det är ganska intressant hur lite som har hänt på ett år, och ändå så sjukt mycket. Jag och Elin bor inte ihop, vi bor inte i Oslo, men i övrigt stämmer allt. Nu ska jag åka hem till henne bara för det.
Pang! Pang! Pang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar