onsdag 12 maj 2010

Ett ekande skafferi!

Då har man kommit till en punkt, den punkt där det är slut. Eller nej, det är inte slut. Men det krisar, det krisar rejält. Pengar gott folk, pengar. Jag har klarat mig rätt okej ändå. Men nu har ja kommit till den punkt där man verkligen får göra aktiva val. Min frys är tom, och i skafferiet har det börjat eka, och just nu finns inte riktigt pengar till att fylla på. Men vill man så går det, så idag klättrade jag upp i skafferiet ( ja man får klättra upp när man är i min längd) och där fick jag jubla över en konservburk med kantareller, påsen med pasta stod troget på sin plats och i kylan hade jag till min stora glädje en lök och lite grejer att tillreda en sås med. Så, pasta med kantarellsås och lyxigt kranvatten har jag nu mättat min mage med. I morgon kommer yoghurten ta slut, det vet ja, 2 veckor kvar till refill.

Idag fyller världens bästa Elin år. Därför ska jag dit nu snart och fira med dunder och brak. I allafall fika och trevligt sällskap! Ja gillart!

Just det jag är ledig i en vecka nu också! Fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar