tisdag 4 maj 2010

Lyckoruset mäts högt på lyckomätaren

Kanske är jag en tönt? Kanske är det lite konstiga saker som får det att pirra i min mage? Kanske lurar jag mig själv? Eller kanske, bara kanske så tycker jag det är roligt att stimulera min hjärna?

Idag var en sådan där dag. Det var motvind till skolan och jag hade dessutom huvudvärk. Men det gjorde mig inte så mycket, för en känsla va starkare än allt annat. Nystart! (nu är nystart kanske inte en känsla men i allafall) Ny kurs, sprillans nytt kollegieblock fullt med vita sidor som bara väntar på att bli nedklottrade av obegripliga krumelurer som förmodligen kommer vara mer begripliga några veckor senare. Ny föreläsare med nya uppmaningar. Vi fattar ingenting, vi tittar på varandra, suckar när vi inte hinner med att skriva, kollar koncentrerat på powerpoint bilderna och kämpar för att förstå. Det låter ju kanske inte kul alls, men någonstans så gillar jag det och ibland kan det till och med pirra lite i magen. Man sätter upp planer och mål för hur man ska göra för att lära sig allt. Jag gillar att lära mig nya saker. Sista kursen, sista köret.

Klarade också min praktiska examination och lyckoruset mäts högt på lyckomätaren.Yey!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar