måndag 10 maj 2010

Livet är inte alltid roligt!

I morse vakna jag när klockan ringde vid 07.00 och var beredd att ge alla mina pengar till någon snäll själ som kunde göra så att jag inte behövde cykla till skolan utan istället fick fortsätta sova. Jag satte mig upp i sängen för att inse att det var för jobbigt att ta sista steget att ställa mig upp, så jag la mig ner igen.
Förklarade sedan sakligt för mig själv att jag måste gå upp, sätter mig upp, ställer mig upp, tittar tillbaka på sängen (...) Jag lägger mig igen.

Jag kom upp tillslut, ville inte. Ville inte vara med. Cyklade i allafall till skolan, slog i knät på vägen och började nästan gråta. Sen började det regna, jag övervägda att cykla hem igen, men fortsatte med gråten tryckandes i halsen.

Fyra timmar, 22 sidor med anteckningar, en stor kaffe och en banan senare så hade jag på något vis tagit mig igenom förmiddagen. Dagen blev bättre efter hand. Men ingen jättebra dag, men det finns värre :) Det är inte alltid roligt, blir nog bättre i morgon!

Till något betydligt roligare: Haft en galet kul och bra helg med 10 års jubileum med Karl Johan skolan. Nostalgi, kära återseenden och massor av bra musik! Här bjuder jag på lite smakprov!

">

">

Nu sover vi och glömmer allt tråkigt och tar med oss allt roligt!
Kan bli att använda sig av avslappningsmetoden som ja kallar, att kasta bollar ikväll. Mer om det någon annan dag. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Skönt att upptäcka att jag, när jag missade de första femton minuterna, missade typ de bästa numren... SURT.
    Kram/
    Josefine

    SvaraRadera
  2. Orutinerad Josefine! Missa du Backendalarna? och Ingbergs? I såfall - Ja! tyvärr då missa du det absolut bästa! :)

    Kommer komma videoinspelning dock!

    Kram!

    SvaraRadera