måndag 24 maj 2010

Kim föreläser om smärta

Idag har vi haft en föreläsare, han vände på allt och berättade exakt vad vi SKULLE göra för att få diverse sjukdomar, parasiter, blodiga diarrér, allt! Åk dit, gör så, ät rått kött osv. Nu kan jag berätta vad man kan göra ifall man dels vill bli otroligt irriterad på sig själv, ha en molande, stickande och jätteobehaglig smärta på underarmen, ett fult rött märke på samma ställe, samt lite uppfläkt hud.

Såhär gör man: Sätt på vattenkokaren och börja koka vatten, när det kokar och det kommer som mest med vattenånga och stänk från det  den lilla gluggen, sträck dig då långsamt över, gärna väldigt väldigt nära detta bubbland och ångande hål med din bara underarm (se bild). Bli sedan facinerad över hur du drar undan armen och skriker för att seeedan känna smärtan av det smått sprutande, och ångande vattnet som bränt dig så där otroligt skönt på den tunna underarmshuden, sådär som bara 100 gradigt vatten kan göra! Tycker du sen att det känns lite obehagligt så skrik gärna igen, det gjorde jag, berätta gärna för dig själv hur otroligt klantig du är och skölj sedan armen i iskallt vatten ifall du känner att smärtan blir för intensiv. Vilket den kan bli.

Slut på föreläsningen. Nu mera plugg tillsammans med min brännskadade arm. Får se om jag överlever.

( Jag överdriver lite, men det gjorde ungefär...skitont!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar