torsdag 7 januari 2010

Går gamlingar och handlar i grupp?

Då var man igång igen. Årets första föreläsning bjöd på Energiomsättning i vila och arbete. Intressant, duktig föreläsare och kul o träffa klasskamrater igen. Så trots en otroligt trött uppstigning så blev det rätt bra. Väl hemma igen kom tröttheten och hungern.
I mitt kylskåp stod en skvätt mjölk som var gammal, ett bregottpaket, en hushålsshost, en halv rödlök, ketchup och EN prinskorv i en plastpåse. Jag övervägde länge en lunch bestånde av knäckemackor. Men tillslut fick jag ge mig och knatade iväg till Ica.

Ica var ett förövrigt ett enda stort ålderdomshem, går gamlingar och handlar i grupp? Kom i allafall hem med två välfyllda påsar och nu har jag precis fått i mig en otroligt god kycklingsallad.
Grilladkyckling ( bekväm)
Kidneybönor
Canelibönor
Paprika
Mixad sallad av olika slag
Avocado
Slutligen en matsked pesto

Nyttigt och gott. Ett glas mjölk till det, lite lyssnande på låten Kings and Queensoch jag känner hur energin strömmar tillbaka till mig. Nu väntar plugg innan det blir kaffe med Elin sen handollsträning.

Idag räknade jag förövrigt ut att jag är 1,7 kvadratmeter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar