torsdag 21 januari 2010

Tankar om denna slush-puppie liknande årstid

Man tröttnar aldrig på att säga det, det är lika intressant, varje vecka, varje månad, varje år, tiden går fort! Julen åkte ut lika snabbt som den kom in, vi har passerat en tid i en rekord kall vinter, som nu har övergått i någon slush puppie liknande slabb väder. Detta blask är kanske något av de tråkigaste jag vet. Det är brunt överallt, träden har ingen snö på sig för det är inte tillräckligt kallt, cykeln hoppar, glider och studsar fram över de ojämna snösamlingarna när man ska ta sig fram. Sa jag att alt är BRUNT!? Men detta är nog fasen vi behöver, för att vi sedan ska uppskatta den där dagen, den där otroligt häftiga dagen som en dag kommer komma.

DAGEN:
Dagen då asfalten är torr, solen kikar fram och alla människor vaknar till liv. Folk går i för tunna jackor och solglasögon, man firar att våren är på gång, alla blir kära i alla och ett leende sprider sig på allas ansikten. Små snödroppar, eller krokusar kikar försiktigt fram och de vita Converse-skorna får åter igen komma ut i ljuset. Varje årstid är häftig, även om våren och hösten slår högst hos mig.

Jag får nog dock ge den här slask-äckel tiden minst två månader innan den där dagen faktiskt kommer. Medan jag väntar kommer jag nog inte vara sysslolös, plugg, träningar och kompisar brukar få tiden att som ovannämnt, rusa iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar