fredag 1 januari 2010

Nytt år, nya mål, ny blogg?

Okej! Tredje gången gilt?

Jag bloggade regelbundet i ungefär ett år. Sen tappade jag viljan och lusten. Försökte på nytt i höstas, men hittade inte inspiration. Men någonting saknas. Så nu kör vi igen.

SAMMANFATTNING KORT OM ÅR 2009


Förra året började med att jag jobbade mina sista timmar på Eniro 118118. Jag traskade sedan hem med ganska tunga steg klockan sju på morgonen, för att några dagar senare impulsflytta till Oslo. I Oslo befann jag mig sedan under ett halvårs tid. Slet och jobbade i klädesbutik, bodde i en underbar lägenhet, med underbara människor i en underbar stad. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte längtade tillbaka till Oslo. Staden fastnade i mitt hjärta. Men var sak har sin tid, och i juli var jag hemma i Örebro igen. Hade ett rejält sommarlov för att sedan komma in på sjuksköterskeprogrammet i Örebro. Där är jag nu. Mitt i ett "jul lov" som inte är något jul-lov utan bara dagar utan föreläsningar där man ska plugga. Det har jag inte gjort, inte speciellt flitigt i allafall.

Men jag trivs i skolan, det känns rätt. Så trots vissa motgångar och motivationssvårigheter, så är det kul! Nya vänner, ny kunskap, nya utmaningar. Så det har jag tragglat med i höst, blandat med handbollsträningar, vänner och lite smått och gott.

Julen firades hos far i Uppsala. Första klassiska julen för mig på länge. Den var som på film, underbart hus, underbara människor, glädje och värme. God mat, fina julklappar, sång, spel och skratt. Igår firades då tillslut det nya året in. Det firades med mysiga vänner hemma i Örebro. Asiatisk mat, lekar och glada miner.












Det var det året.

FRAMTIDEN?


Är det som komma skall. Något nyårslöfte har jag inte, däremot har jag en skön känsla i kroppen av nystart, förväntningar och hoppas på ett riktigt bra år.

Hoppas läsningen ska bli till glädje för en eller flera. Innehållet kommer helt klart variera, men kommer mest bara vara en uppdatering om vart jag är i min vandring i livet, tankar och vardagliga roligheter. Ska vi säga så?

Tack för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar