måndag 4 januari 2010

Yr ute på heden

Hallå!
Det blev ett impuls åk till Uppsala, helt klart värt det. God mat, mysiga brasor, kaffe och julmust i mängder, goa promenader, vackert landskap, skön säng och trevligt sällskap. Plugga då? Jo men det går bättre än hemma.En rapport är klar, och jag är på krigsstigen för att förstå mig på matspjälkningssystemet, spännande grejer det. Så jag är på gång. Har fått lite nya roliga ideér på inlärningsmetoder och har ändå viljan och hoppet om att fixa det. Men man måste kriga lite.

Igår kväll blev det besök hos bröderna Strågerfors. Efter två filmer, tv-spel x-antal youtube klipp, en halv hockeymatch ( innan vi somna) ett nät clementiner, vindruvor och varsin tallrik fil o flingor så åkte jag hem. Jag och Moncan borsta tänderna samtidigt, hon för att gå upp och gå till jobbet, jag för att gå och lägga mig. Dock har jag förhoppningar om att somna tidigt idag och i morgon ska jag göra ett tappert försök att påbörja resan mot att vända tillbaka dygnet.

Lite bilder från en go promenad tidigare idag får avsulta. Nu ska jag gå ner om kaffe är på gång sen blir det plugga igen.

Over and out.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar