måndag 11 januari 2010

Fyra dagar kvar

Fyra dagar kvar till tenta. Idag har jag pluggat på bra, med vissa korta avbrott, några frustrationsryck med " jag kommer aldrig klara det här utrop" men sen vänder det och jag känner hoppet krypa tillbaka.

I morgon kommer resultatet på förgående tenta, klarar jag den kommer jag nästan rulla mig ute i snön eller något annat glädjeliknande spratt. Klarar jag den inte så blir det mindre kul. Håller tummarna.

Systersonen ringde för en stund sen, han hade suttit och låtsas skrivit på datorn om kroppen, bakterier, blodtryck och så vidare. Det känns gott att jag stöd från honom också. Han sitter också och tragglar. För er som inte vet så är han 3 år gammal. Han får mig att dra på munnen i ett leende mitt bland paritaltryck och hjärtklaffar.

Nu är pausen bestående av lyssnande på musik, några huttrande andetag ute på gården, utsöndring av urin ( inte ute på gården utan inne) och ett litet blogginlägg slut och jag går in i bubblan igen..

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar