lördag 16 januari 2010

TENTA AVKLARAD!

Med en kaffekopp i ena handen sitter jag nu och reflekterar över x-antal pluggtimmar, tragglande av glosor, mumlande av formler, och flera kvällars vaggvisor som; När trollmor har reabsorberat de fyra små diafragmorna och godnatt små hormoner, tillsammans med ord som tricuspidalisklaffen, proximala tubili, adenohypofysen, pancreas och juxtaglomerulära-apparaten som susat runt i mitt huvud som irriterande myggor. Roligt är att de här orden för några veckor sedan var för mig helt främmande. Jag fattade i princip ingenting, eller så gjorde jag det? Det tog lite tid att förstå bara. Idag känns alla de här orden ganska självklara och tentan idag gick - heelt okej! Magkänslan säger - godkänd! Huvudet säger - va inte så säker på det! Hjärtat säger - du gjorde ditt bästa. Mamma säger - Jag är stolt över dig!

Nu väntar städning lite tvättning och massa slapp! I eftermiddag kommer fin-besök från B.backen. Fullt ös medvetslös, kalkon och skratt. Firande av (för min del) godkända tentor och avklarade tentor! I morgon match, inte plugga och häng med min bästa E.



I'm a surviver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar