lördag 2 januari 2010

Planering

Idag vaknade jag med en sådan där klump i magen. Jag ville inte gå upp, för jag visste att det här är dagen när jag ska ta tag i allt. I allt så menar jag egentligen bara börja plugga. Men tillsammans med att jag måste städa, tvätta och fatta olika beslut så känns det som ett stort berg jag ska besegra.

Genom en mysig morgonstund med knäckemackor, te och lite Devenire i bakgrunden, så har jag ändå fått lite struktur. Ibland kan penna och papper vara så bra. Jag har fortfarande panik över kommande tenta, rapporter som ska in och har inte helt hittat vart min motivation har gömt sig. Men jag är den på spåret.
Nu har jag kommit till punkt två, fatta beslut ifall jag ska spendera mina sista lediga dagar i Uppsala med pappa eller vara kvar här. Den idén tänkte jag bolla med mitt bästa bollplank - mamma! Så får vi se vart det slutar. Nu ska jag ta tag i den fina planering jag gjort, det är en utmaning i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar