måndag 26 april 2010

Etik och moral, väderprognoser och drömmar

Fint väder, och som prognosen visar just nu även fint väder till valborgshelgen. Det håller vi både en och två tummar för. Har skrivit klart mina reflektioner nu, funderat över makt, ansvar och moral.
Svåra frågor och inga konkreta svar, det beror nämligen på. Etiska dilemman mina vänner, etiska dilemman.

Annars: Vill ha sommar, vill till grekland, eller något annat varmt land, bli brun! Hittade den här bilden som du kan se nedan från Australien och just nu vill jag bara byta plats med mig själv, sitta där i vattenbrynet och blicka ut på det öppna havet, kika efter delfiner, kolla in de som surfar och bara vara...MEN!


Man får inte fastna i drömmar. Nu är det dags för mig att cykla till uni. för att diskutera, reflektera och ordbajsa om omvårdnad och etiska dilemman. Jag ska lägga på förslag att man ska ha fika på seminarierna, skulle vara så mycket trevligare, mer avslappnad stämning. Lite kaffe i allafall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar