lördag 17 april 2010

Lycka är ett sätt resa, inte en destination

Jag är inne i ett icke-flow! En tung period, den biten i filmen när allt går lite dåligt. Jag har haft ångest för den här perioden och nu är jag mitt uppe i den. Skolan känns inte bra, det är för mycket att göra, jag är ute på praktik vilket i och för sig går väldigt bra, men det gör att man blir trött, så man har inte kraft att göra de som jag måste göra:

* 3 seminarieuppgifter som ska vara klara om några dagar,
* Plugga inför den praktiska tentan som också är om ungefär en vecka
* Plugga till den teoretiska tentan som kommer strax därefter.
* Göra hemtenta till massagekursen

Utöver det så ska jag hinna träna, träffa mina vänner, vara ledig, söka sommarjobb och alla andra vardagliga saker egentligen inte är jobbiga men som nu blir jättejobbiga, typ vika in kläderna i garderoben (!). 

Anyhow! Om 2 veckor vänder det förhoppningsvis, när brasorna tänds och vi firar in våren så blir det nog enligt mina beräkningar en vändpunkt i filmen! Kanske blir 48h det bästa på länge? Jag och Elin är taggade till tusen för en riktigt bra valborgshelg i allafall och inget regn eller tentor kan stoppa oss!

Annat som är nytt:
* Sprang tills jag spydde i måndags
* Har fått massa fräknar
* Har torkat gubbrumpa
* Det luktar äckligt ute idag
* Mina skills i guitar hero sitter fortfarnde i
* Insett hur bra jag egentligen har det
* Blir med största sannolikhet några veckor i Oslo i sommar
* Är stolt över min storasyster som gjorde ett jättebra högskoleprov, och jobbar fast hon precis fått lilla Esther och är världen bästa syster!
* Ursäktar också detta långa inlägg, blir så när man skriver för sällan.

Tillsist: Lycka är ett sätt att resa, inte en destination
Roy Goodman


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar