fredag 30 april 2010

Fångad i en ond cirkel av otillfredställelse?

Mina damer och herrar, varmt välkomna ska ni vara till ännu ett sådär lite halvkul inlägg som ni kan jäspa er igenom, ett klassiskt: "Hej jag ordbajsar och klockan är för mycket och jag skriver inget direkt intressant - inlägg" a la Kimpolajnen. Vill du hoppa över mitt dagliga blajande så kan du hoppa direkt ner till den kursiva texten där något typ av "klockan ett på natten budskap" framförs. Nåja.

Så har jag i allafall upplevt 21 stycken April-månader. Den här har varit...blandad (!)
Den började bra med en jätterolig och bra påskhelg tätt uppföljd av en vecka i skolan och sedan två spännande veckor av praktiserande. Allt detta och lite till för att sedan avsluta med hysterisk pluggande och panik ångestattacker inför ett praktiskt prov som avklarades igår (tror det gick okej men inte helt säker).

Hur som haver barnen kär. Dagen har bjudit på plugg, intensivt tvättande och städande. Jag städade till och med toalettborst-hållaren, det var en sådan dag helt enkelt. Sen kom Elin och vi deklarerade, sånt gör vi ibland. Sen köpte vi mat planerade livet, sommaren och morgondagen.

Ska avsluta detta ganska så klassiska och meningslösa inlägg med en sån där lite härlig klyschig twist:

Om du sätter dig själv i centrum kommer det att förvandla dig till en person med låga ideal och dåliga vanor. Det kommer leda dig ner i konkurrensträsket, det kommer fånga dig i en ond cirkel av otillfredställelse och få dig att glömma äkta glädje och kärlek. Så: Älska andra människor, bjud på dig själv och sätt andra människor i centrum istället för att jaga själviska nöjen.

Detta tror i alla fall jag är ett bra steg för en sundare syn på sig själv. Vad tror du? Har du fastnad i den onda cirkeln av otillfredställelse? Vänd på steken, se dig omkring, vad har du, och vad kan du göra för andra?


Im out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar