söndag 18 april 2010

Kämpa då!

Inläggets låt:

Jag gör allt förutom det jag ska, och lite till! Tittar på folk ute på gatan, facebookar, tänker på livet, lyssnar på musik, funderar på sommaren, diskar, kollar på handboll, städar, ringer vänner, bläddrar i min kalender, googlar texter till låtar...

HALLÅ!? Kim! vakna upp! Vad är ditt problem? Du har massor av saker du borde och måste göra, ge dig, get a grip, kom in i matchen!

Satt precis och klaga över min praktikplats med mor min, hon tittade på mig och sa " Don't even go there Kim". Det är sant, jag har hamnat i ett livsfarligt tillstånd nämligen det tillstånd där man känner efter. Man får inte känna efter i sånna här lägen, då är det kört!! Jag väntar med spänning på att den där känslan som brukar komma ska infinna sig, känslan där jag bestämmer mig för att knäcka allt och alla, vara bäst, snyggast och starkast och bara fixa det!! Jag har försökt locka fram den men med bristande resultat.

Ska gå och försöka igen...skulle eventuellt behöva få mig en smäll så jag vaknar till!

"Kämpa då!" Sa jag till min morfar när jag var liten och vann över honom i Uno. Nu får jag säga det till mig själv: Kämpa då Kimpa!

2 kommentarer:

  1. Lennart Truedsson18 april 2010 kl. 22:31

    Tycker redan du kämpar på ganska bra. Presessen kan verka ny och ovan och den kan ta olika lång tid men konstanterna är: Ge inte upp! Tappa inte modet! Och känn inte efter förrän det börjar kännas ok.

    SvaraRadera