söndag 25 april 2010

Skrattsalvorna som flödar

Jag älskar kvällar som planeras på ett impulsivt sätt och som blir underbart bra. Skatten flödade mellan pizza-slizar och mjukglass. Högljudda 21 åringar på restaurang som fick sitta i ett avskilt hörn för att inte störa övriga gäster. Sådant gillar jag. Speciellt när det är glädjen som bubblar som en bubbelpool och känslan av bekymmerslöshet som speglas i våra ansikten. Skrattsalvor avlöste varandra, ibland blev vi allvarliga för att sedan kasta oss in i ännu en våg av skratt och komiska inslag. Servitrisen i form av min storasyster var nöjd med vår bordsplacering och jag tycker personligen att hon skötte sig otroligt bra. Stolt är jag. Vi cyklade iväg i den smått kyliga vårkvällen. Ut på nya äventyr i Örebro för att avsluta med skräckfilm och Boom hemma hos mig. 

Kvällen blev en perfekt uppladdning för dagen som jag just nu befinner mig i. Plugga plugga plugga, skola, skola, skola, läsa, läsa, läsa, nöta,nöta, nöta, repetera,repetera, repetera. Sjukt opeppad, men är man någonsin peppad för en sådan dag? Tror inte det! Lite Regina Spektor har i allafall gjort sitt och nu är det bara att köra och inte känna efter! 


3 kommentarer:

  1. JAG ÄLSKAR BOOM!!

    SvaraRadera
  2. Haha men du ljuger ju, vi gick ju till pitchers, ingen skräckfilm, eller kommer jag ihåg fel?!? Haha!!

    SvaraRadera
  3. haha men Elin, "äventyr i Örebro" = Pitchers. Efterfesten som du då missade, som bestod av mig och johanna bjöd på skräckfilm och Boom :)

    Johanna: vi lär ju spela snart igen!?

    SvaraRadera