tisdag 20 april 2010

Live. Love. Laugh. Med betoning på Laugh.

På min vägg vid nattduksbordet sitter tre ord på vägen; Live, Love, Laugh. Nedanför "laugh" sitter dagens veckodagar på ett randigt fult papper utdraget ur mitt block, skrivet med en blå penna och min halvtaskiga handstil. Bakom varje veckodag är en liten ruta uppritad, redo att kryssas efter varje dag. Allt detta för att jag ska orka ta mig igenom veckan som i söndags låg framför mig och kändes så otroligt tung. Måndag och tisdag är nu kryssade, och ska ja vara helt ärlig så har jag skrattat mig igenom dem, nu känns det inte ens jobbigt längre.

Att skratta är en styrka.
Igår skrattade jag, på praktiken, med Johanna. Jag skratta åt en knäpp hund som bet en man i foten medan han cykla. Idag har jag också skrattat massor, skrattat tillsammans med
de som jag jobbar med och det jag jobbar för. Sen har jag skrattat med Elin, Tomas (!) och Maria.
De där skratten som bara kommer, alla tänker på samma sak, en blick, ett ord, en låt - Skratt.
Hur dålig dag jag än haft, hur mycket jag än har att göra, så brukar jag nog ändå ha nära till skratt, sen är det inte speciellt svårt när man har så skojfriska människor att vara med. Men vad vore livet utan skratt?

Onsdag i morgon.
Jag fixar det.

Kvällens budskap:
Live, love and laugh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar